Format użytku Dostępne rozmiary użytków: A4 210 x 297 mm, A5 148 x 210 mm, A6 105 x 148 mm.
Format projektu Projekt musi mieć wymiary: A4 214 x 301 mm, A5 152 x 214 mm, A6 109 x 152 mm. - (użytek wraz ze spadem)
Uwaga! Nawet jeśli twoja praca nie posiada tła wyprowadzonego na spad, format projektu musi być zachowany. Dlatego format projektu należy ograniczyć prostokątem na najniższej warstwie, bez konturu (outline) i wypełnienia, lub (w przypadku pliku rastrowego) odpowiednio wykadrować projekt tak aby miał on odpowiednie wymiary. Jeżeli w projekcie jest tło (jednolite lub obrazek) należy pamiętać, aby wystawało poza obszar projektu 2 mm z każdej strony.
Spad Tło pracy oraz wszystkie obiekty przylegające do krawędzi użytku należy wyprowadzić na spad poza krawędź użytku. Przy tej pracy spad wynosi zawsze 2 mm z każdej strony.
Model kolorów Praca musi być przygotowana w modelu CMYK. Jeżeli występują w pracy obrazy rastrowe (tekstury, fotografie) należy je również zamienić na CMYKa. (W programie służącym do przygotowania plików do druku np. CorelDRAW musi być włączone zarządzanie kolorem i ustawione odwzorowanie na monitorze kolorów druku offsetowego.)
W celu zapewnienia powtarzalności koloru w nakładzie, kolory o dużym nasyceniu, w których występują wszystkie trzy składowe CMY, zamienić na podobny o czterech składowych CMYK.
Zaleca się budowanie szarych apli z wykorzystaniem wszystkich składowych CMYK
Suma wartości tonalnych w jednym punkcie nie może przekraczać 350% (przy kartonach jednostronnie powlekanych, po stronie niepowlekanej nie może przekraczać 200%; szczególnie należy unikać umieszczania nasyconych apli w tych samych miejscach na awersie i rewersie użytku). W pracach gdzie ten parametr jest przekroczony reklamacje nie będą uznawane. (Czyli mn. nie można budować koloru czarnego z czterech 100% składowych.)
Uwaga! Nie przesyłać plików w modeluRGB ponieważ kolory wydrukowane mogą odbiegać od zamierzonych, widzianych na ekranie!
Czarna apla Aby uzyskać pełną, ciemną czerń na papierach i kartonach powlekanych należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 84%C 74%M 62%Y 100%K. Aby uzyskać najlepszą możliwą do uzyskania czerń na papierach i kartonach niepowlekanych należy użyć koloru czarnego zbudowanego ze składowych 33%C 33%M 33%Y 100%K.
Przejścia tonalne Do przejścia tonalnego dodaj szum, aby uniknąć pasmowania.
Optymalna rozdzielczość Optymalną rozdzielczością dla grafiki rastrowej i zdjęć jest 300 dpi.
Rozmieszczenie obiektów Istotne obiekty (zdjęcia, grafika, teksty) nie moga znajdować się w odleglości mniejszej niż 3 mm od krawędzi formatu użytku i linii składania (bigów, falców).
Obracając projekt o -90 stopni należy sprawdzić czy mapy bitowe obracają się poprawnie.
W przypadku zapisu jako CDR pracę należy zgrupować oraz zamienić czcionki na krzywe. W pliku należy zdefiniować format strony zgodny z w.w. formatem projektu a projekt umieścić centralnie na stronie. W przypadku zapisu jako EPS projektu bez tła (białego) należy go ograniczyć ramką o wymiarach zgodnych z ww. formatem projektu.
Z uwagi na tolerancję cięcia mogą wystąpić pewne przesunięcia pracy względem krawędzi użytku. Dlatego odradzamy umieszczania wokół projektu wszelkiego rodzaju ramek, których niecentryczność na użytku może być widoczna.
Akceptujemy następujące formaty plików: PDF
Jeśli w pracy występuje tekst nalezy przed zapisaniem pracy zamienić go na krzywe lub dołączyć czcionki do pliku (w plikach PDF). Nie należy rasteryzować tekstów!
Jeśli praca zawiera więcej niż jedną stronę, należy zapisać wszystkie strony w jednym pliku. Jeśli wybrany format nie pozwala na taki zapis, należy zapisać dwa odrębne pliki z nazwami awers i rewers. (projekt_awers.pdf, projekt_rewers.pdf)
W przypadku zapisu TIFF, należy zapisać plik jako jedna warstwa, bez dodatkowych kanałów.
Przy wysyłaniu więcej niż jednego pliku, należy spakować pliki do formatu ZIP.
W przypadku skomplikowanych projektów zawierających wiele warstw, nachodzące na siebie grafiki, cienie, przezroczystości itp. należy, na ile jest to możliwe, spłaszczyć do jednego obrazu tła, zachowując w postaci wektorowej jedynie teksty, loga, linie i inne istotne elementy projektu.
Należy zwrócić uwagę na możliwość wystąpienia różnic w kolorach w stosunku do wydruków z drukarek atramentowych oraz obrazu wyświetlanego na monitorze ze względu na różnice w technologii druku i prezentacji barw.